zondag 8 januari 2023

342. Een stukje notenhout

Een 'stukje notenhout', dat is de vertaling van 'pinocchio'. In mijn vorige monstertje over goede voornemens had ik het over Pinokkio en zijn geweten Japie Krekel. Het verhaal is in grote trekken wel bekend, vooral ook door het meesterwerk van Disney. (Maar toch, bij Disney had ik als kind niet het idee, dat Japie een krekel was.) Anyway, ook bij Disney streeft Pinokkio ernaar, een echte jongen te worden. En wat betreft goede voornemens: ik heb mij voorgenomen om dit jaar een nieuwe versie van dit prachtige kinderboek te tekenen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee, pap! :-)
    ik vond Pinokkio ook altijd een leuk verhaal, ik herinner me vooral de versie uit de luistersprookjes. :-)
    Die van Disney is natuurlijk ook prachtig :-----) (<-snap je 'm?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De neus van Pinokkio wordt bij elk leugentje langer. Maar niet alleen zijn neus groeit...

      Verwijderen