zaterdag 25 juni 2022

309. Koplopers

Wie van deze twee zal als eerste de finish bereiken? Ze kunnen iets wat ik al lang niet meer kan. Alleen in mijn dromen kan ik soms nog rennen. Ik speel een soort tikkertje, snel en wendbaar kan ik ontsnappen door schijnbewegingen en vlugheid. Ik kan me niet herinneren wanneer ik in het echt voor het laatst heb gerend. De laatste jaren is mijn conditie door kanker en hartproblemen niet meer optimaal. Sterven gaat eerder lukken dan een sprintje trekken. De gewoonste dingen doe je eens voor het laatst, en je hebt er geen erg in.

1 opmerking:

  1. Só true.....we fietsten ooit na mijn pensioen elke dag samen naar het winkelcentrum, om boodschappen te doen. En ineens kán dat niet meer, je hebt er geen erg in wanneer die laatste keer was....

    BeantwoordenVerwijderen