zaterdag 14 mei 2022

303. Handig!

Handig zo'n hand! Toch? Ik heb altijd graag met mijn handen gewerkt, voor mij gaat er niets boven tekenen. Daarom ben ik ook naar de academie gegaan. Want je gaat echt niet naar de kunstacademie omdat je zo graag met computertjes zit te priemelen. Die computers kwamen wat later, trouwens. De zwakkere studenten maakten ineens 'gelikte' ontwerpen. Niet dat het hen veel hielp. Ze werden alsnog geruisloos afgevoerd. Overigens kan een goede tekenaar prachtige dingen maken op een computer. Zelf ben ik pas laat met computers gaan werken. En toen hoorde ik wel eens van mijn klanten dat ze de getekende ontwerpen mooier vonden dan de digitale.
Dit is mijn linkerhand dus. Hij is niet mooi, de vingers staan krom door een of ander reuma (?). Ik kan hem bijna niet stilhouden door een tremor ten gevolge van medicijngebruik. De pincetbeweging is onmogelijk. Maar het is míjn hand, een geweldige maat.




1 opmerking: