woensdag 23 december 2020

219. Het veroveren van dames (2020)

(c) FS 2020

In mijn vorige blog kwam het veroveren van dames ter sprake. Wel, toen ik een jaar of vijf was leerde mijn vader mij de fijne kneepjes daarvan. Ik beoefen die kunst nu op internet en nog steeds met groot enthousiasme. U begrijpt het natuurlijk al, ik heb het hier over het schaakspel. Wanneer je immers de dame van je tegenstander hebt veroverd, heb je zo goed als gewonnen.
Misschien hebt u de serie The Queens Gambit gezien. Sinds die wordt gepresenteerd, wordt het damegambiet, een reeks van openingszetten, aanzienlijk vaker gespeeld dan vroeger. 
Mijn tekening verwijst naar de film van Ingmar Bergman, het Zevende zegel. Waarom de Dood daarin de hoofdrol speelt, komt in een volgend blogje ter sprake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten