donderdag 26 november 2020

214. De Gouache-junkie (2020)

(c) FS 2020

Begin jaren '80 van de vorige eeuw frequenteerde ik de kunstacademie te U. teneinde daar een keurig beroep te leren (zie hiernaast de rubriek autobio). In de wijk waar ik woonde waren veel junkies "gehuisvest", een nogal rommelig volkje. Niet dat ik mijzelf beter achtte dan hen, integendeel. Was ik zelf niet ook een soort junkie, een verfjunkie, verslaafd aan gouache? Beslist! Ach, dat waren nog eens tijden! Ontwerpen deed men toen nog met pen en penseel! Op een andere manier heb ik het nooit geleerd. Ieder ontwerp dat ik gemaakt heb op een computer is nagemaakt van een door mij met de hand gemaakte versie. Ik heb een hekel aan computers. Je kunt er nu eenmaal niet mee tekenen. Het zijn domme, omslachtige machines. Maar ik ben blij voor mijn zoon (senior engineer ICT), dat hij er rijk mee wordt. Dat komt natuurlijk ook omdat hij een stuk slimmer is dan zo'n ding.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten