zondag 10 februari 2019

107. De duvelse melodie (2019), de spoedbrief (2019)


Eén van de meest boeiende dingen om te tekenen is, vind ik, structuur, en dan vooral de structuur van het schrift. Dat heeft misschien te maken met mijn vroegere  beroep van grafisch ontwerper. Al vaker heb ik geprobeerd de structuur van het handschrift te suggereren, maar nog niet de structuur van het muziekschrift. Bovenstaand een eerste proef. In de andere tekening een afbeelding van het schrift, ook als een suggestie. Persoonlijk vind ik onbegrijpelijk schrift interessanter dan begrijpelijk. Hetzelfde heb ik met tekeningen, teksten, ja met kunst, als zodanig. Het onbegrijpelijke intrigeert.

1 opmerking:

  1. Het zal wel een 'duivels vioolspel' worden, maar de muzieknoten zijn goed gelukt hoor! (thumbs up)

    BeantwoordenVerwijderen