zondag 9 september 2018

82. Orange Pekoe, plaatje 5 (2018)

Op sommige plaatjes van O.P. is een merkwaardige, pilaarvormige berg zichtbaar, de berg Oem geheten. Daarbovenop staat  een enigszins vooroverhellend huis. Dat is de woning van Tidak Ada, de kluizenaar. Eénmaal in de week laat hij een mandje zakken voor de meest dringende levensbehoeften. Zo leeft hij al dertig jaar. En zo leeft hij misschien nog steeds als uw kiezen allang geen zeer meer doen. Zijn huisje is een wonder van bouwkunst. Zelfs bij de zware stormen die Orange Pekoe regelmatig teisteren, blijft het staan. Overigens is er niets meer bekend over zijn uiterlijk. Deze tekening is vervaardigd naar een oude daguerreotype.


3 opmerkingen:

  1. Haha, ik hoor hier stiekum Peet een beetje? Verder one of my favorites; die hoed en dat huisjes dezelfde kant op hellend! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je zeer, pianiste! Speel je morgen weer voor mij?

      Verwijderen
    2. Haha, alweer gedaan (pianospel; Bach ofcourse) En ik bedoel natuurlijk dat huisjE maar ik kan op deze site niks veranderen aan mijn tekst, alleen maar verwijderen en dat gaat mij te ver.

      Verwijderen